dilluns, 2 d’abril de 2012

XXII JORNADES DE TEATRE DE PRIMAVERA ALCANAR 2012 (provisional)

XXII JORNADES DE TEATRE DE PRIMAVERA
ALCANAR 2012
AUDITORI MUNICIPAL "JOSÉ ANTONIO VALLS"
DEL 22 D’ABRIL AL 13 DE MAIG
ALCANAR-MONTSIÀ

SALUTACIONS ALCALDIA I REGIDORIA DE CULTURA
Les XXII Jornades de Teatre de Primavera que organitza el Grup de Teatre Gresol,


XXII JORNADES DE TEATRE DE PRIMAVERA

El Grup de Teatre Gresol, d'Alcanar, organitza les XXII JORNADES DE TEATRE DE PRIMAVERA.
Hem rebut el Manifest del Dia Mundial del Teatre (21 de març de 2012) que este any s'ha encarregat a John Malkovich.
Manifest que s’ha proposat per a llegir a tots els teatres del món.

"L'Institut Internacional del Teatre-ITI de la UNESCO m'ha honrat amb la seua petició de realitzar este missatge en la commemoració del 50 aniversari del Dia Mundial del Teatre. Vaig a dirigir estes breus consideracions als meus companys del teatre, els meus pares i camarades.
Que el vostre treball siga convincent i original. Que siga profund, commovedor, reflexiu i únic. Que ens ajude a reflectir la qüestió del que significa ser humà i que este reflex siga guiat pel cor, la sinceritat, el candor i la gràcia. Que supereu l'adversitat, la censura, la pobresa i el nihilisme, cosa a la qual, certament, molts de vosaltres estareu obligats a afrontar. Que sigueu beneïts amb el talent i el rigor necessaris per ensenyar-nos com batega el cor humà en tota la seua complexitat, així com amb la humilitat i curiositat necessàries per fer-ne l'obra de la vostra vida. I que siga el millor de vosaltres -ja que serà el millor de vosaltres, i tot i així, es donarà només en els moments més singulars i breus- el que aconseguisca emmarcar esta que és la pregunta més bàsica de totes: "Com vivim?
"
Afegim este, més proper a nosaltres:

És el missatge de l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya, amb motiu del Dia Internacional del Teatre (27 de març):
EL TEATRE és un dels pocs actes col·lectius que queden en la societat, en la mesura en que requereix encara –ara i per sempre-, la presència física de tots els que hi participen, actors i espectadors, i no es pot substituir per mitjans tecnològics, sense cap ànim de menyspreu per aquests mitjans, excel·lents i, per descomptat, compatibles.
És cert que estem vivint una època crítica, en la qual no és pot parlar d’una manera superficial sobre les nostres coses, sobre el nostre ofici, finalment, sobre la nostra Vida. Però també és cert que no podem caure en lamentacions inútils davant d’un moment difícil que no podem evitar. La qüestió és buscar com, davant d’aquest moment, podem preservar el nostre espai de creativitat i de llibertat. Perquè el problema no pertany només al nostre col·lectiu, sinó, d’una manera primordial, a l’individu.

Divendres passat, el diari Le Monde publicava, per primera vegada, un text d’Albert Camus que mai no va ser imprès en vida de l’autor. Llegint aquell text he sentit la força i la energia necessària per poder dirigir-me a vosaltres amb aquella idea, amb les seves paraules.

Diu Camus, que perquè un periodista no perdi la seva independència, la seva llibertat, s’han d’acomplir aquestes condicions:
- Lucidesa
- Refús
- Ironia
- Obstinació

Lucidesa per oposar resistència als mecanismes de l’odi i la ira i al culte a la fatalitat.
Refús, davant l’estupidesa creixent, fins a oposar, si cal, la desobediència.
Ironia, en tant que arma contra els poderosos, una arma que permet refusar el que és fals per dir el que és cert.
Obstinació, per superar els obstacles, tots els obstacles.

Només els cors lliures i els esperits clarividents poden fer front als obstacles i crear una nova manera de fer les coses, de canviar les coses, trobar un nou mètode per resistir, per viure, per entendre. I això s’aplica d’una manera especial al TEATRE.

Torno a Camus, diu: “Formar aquests cors i aquestes ànimes, o millor dit, despertar-los, serà la feina, a la vegada modesta i ambiciosa, que haurà de fer l’home independent. La història tindrà o no en compte aquests esforços. Però haurem de fer-los.”

Han passat setanta tres anys des de que es van escriure aquestes paraules i penso que avui és un moment idoni per recordar-les i sentir-les com a nostres. Perquè és amb el nostre treball, la nostra força, la nostra voluntat, lucidesa, refús, ironia i obstinació com podem fer-ho. I també perquè tenim la responsabilitat, com artistes i creadors, com a persones que treballem en el Teatre des de molts llocs diferents, d’aconseguir-ho.

Rosa Novell
Bona Sort!
Bona sort a unes jornades en què hi haurà més reflexió que diversió; tot i que sí profunditat i entreteniment.
Grup de Teatre Gresol, d'Alcanar


XXII JORNADES DE TEATRE DE PRIMAVERA
ALCANAR 2012


Diumenges, a les 19
Auditori Municipal "José Antonio Valls"

15 d’abril: Pepe siempre será Pepe,
de José Gómez Martínez
Grup de Teatre “Candilejas de Vinaròs”

22 d’abril: L’Auditor,
de Josep Mèlich
Grup de Teatre La K-mama, de Calafell

29 d'abril: Ca la Mar (A la Romana),
de Vicenç Cañón
Companyia de Teatre 45 rpm, de Tarragona

6 de maig: En la fosca ardent,
d’Antonio Buero Vallejo
Elenc Artístic Arbocenc

13 de maig: Quatre retrats de mares,
d’Arnold Wescker
(versió catalana de Marta Pessarrodona)
Grup de Teatre Gresol, d'Alcanar
*****************************************

14 de maig, a les 19 h.:
Secció de Teatre de l’Institut Sòl de Riu:
El hormiguero 2.C i altres peces teatrals misterioses
Adaptacions del Grup
amb la col•laboració del Grup de Teatre del Gresol, d'Alcanar

Notes:
* Aquestes activitats estan incloses en el Pla Educatiu d'Entorn.

Les modificacions d'aquest programa seran comunicades en: http://teatregresolalcanar.blogspot.com/ i per Alcanar Ràdio.


15 d’abril de 2012, a les 19 h.
Pepe siempre será Pepe,
de José Gómez Martínez
Grup de Teatre “Candilejas de Vinaròs”

Sinopsi
Pepe és un emigrant andalús en terres valencianes, sense treball i amb vocació de cantant.
La trama es desenvolupa en el bar del qual és client fix, però Pepe és un client morós. Fins que arriba un dia que la fortuna el somriu amb una travessa de 14 encerts.
La cosa es complica quan Pepe s’enamora de Rosita, la camarera del bar, perquè Juan, el propietari del local, també l’estima, però al final no passa res, no hi ha boda per cap costa i tot segueix en pau.
REPARTIMENT DE PEPE SIEMPRE SERÁ PEPE
Pepe................................. José Gómez
Rosita............................... Pepi Ferrà
Juan................................. Félix Moreno
Paco................................. Luis Torres
Manolo............................... Sebastián Miralles
Abuela............................... Carmen Guarch
Abans de la representació passaran un sainet que porta per títol
COSAS QUE PASAN
L’autor és José Gómez Martínez
Amb el mateix repartiment més
La secretaria........................ Piedad Miralles






22 d’abril de 2012, a les 19 h.
L’Auditor,
de Josep Mèlich
Grup de Teatre La K-mama, de Calafell


Ab uno disce omnes.
Virgili, L’Eneida

Quan? On?
Ni temps ni espai.

Qui?
Tu, jo, tothom.

Quan?
Ahir, avui, demà:

Sempre esperem
un Auditor.

No tenim remei.
J. Mèlich


REPARTIMENT
AUDITOR.................... Josep M. Papiol
ALCALDE.................... Josep Sans
ALCALDESSA................. Teresa Bolet
FILLA DE L’ALCALDE......... Eva Llanguas
SRA. BOTETA................ Desirée Domingo
SRA. BOTINA................ Muntsa Canals/ Montse Rovirosa
DIRECTORA DEL COL•LEGI..... Dolors Mercader
DIRECTOR DE L’HOSPITAL..... Marc Palacios
SECRETARI DE L’AUDITOR..... Rafael González
JUTGE................ ..... Tomàs Cachinero
CAP DE POLICIA............. Xavier Trillas
CAP DE CORREUS............. Lluís Garcia

EQUIP TÈCNIC

LLUMS..... Rafael Weller
SO ..... Maite Papiol
DISSENY VESTUARI..... Lill Degam
CONFECCIÓ ..... M. Teresa Bolet i
Dolors Mercader
MODISTA..... Rosita del Río
ESCENOGRAFIA..... J. Mèlich
CONFECCIÓ ESCENOGRAFIA ..... Casa Tetas i
La K- Mama
FOTOGRAFIA..... Diana Romeu
DISSENY GRÀFIC..... Andreu Robusté i
Tomàs Cachinero
PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL Bonavista Multimèdia
PRODUCCIÓ La K- Mama

A la memòria del genial dramaturg Nikolai Gogol en el 200 aniversari del seu naixement



29 d'abril de 2012, a les 19 h.
Ca la Mar (A la Romana),
de Vicent Cañón
Companyia de Teatre 45 rpm, de Tarragona

SINOPSI
Un viatge en el temps a la Tarraco romana, concretament a l’any 27 ane, durant les guerres càntabres. La majoria d’hòmens lluiten a la guerra i le sdones intenten sobreviure i adaptar-se a la seua nova vida, sense espòs, sense amo, o sense fills.
Molt d’humor envoltat-ho tot, amb un ritme frenètic, que farà passar una bona estona al públic.
REPARTIMENT
CALPÚRNIA..... Núria Carazo
SELÈNIA..... Iris Rodríguez
HONORIA..... Montserrat Mas
LÍVIA..... Maria Tur
PRÒCULA..... Maribel Mathioux
VETÚRIA..... Toñi Román
MÀRCIA..... Montse Serra
AURA..... Leo Pomerol
AGRIPINA..... Ana Barrio
ÀTIA..... Rosa Gairal
ANTÒNIA..... Tere Magarolas
MEDINA CIDONIA..... Pilar Polo
RUPÍLIA..... M. Carme Domènech
DRUSILA..... Núria Vallvé
TÉCNICS
Vestuari..... Merca-Moda
Perruqueria..... Estrill
Joies..... Boutique del Mer i Za i Da (D’Orient)
Vídeo..... J. A. Caballero
Fotografia..... Emilio Garcia
Disseny Cartell..... Raimon
Escenografia..... Josep Sànchez
Assessorament històric..... Rafael Muñoz

Direcció
Vicenç Cañón
***********
6 de maig de 2012, a les 19 h.
En la fosca ardent,
d’Antonio Buero Vallejo
Elenc Artístic Arbocenc


L'obra de teatre En la fosca ardent, d'Antonio Buero Vallejo, critica la passivitat de la societat espanyola de la postguerra davant el mandat totalitari de Franco. És una tragèdia de realisme simbòlic que va ser redactada el 1946 però no es va estrenar fins a 1950, pel que és la primera obra teatral que va escriure Buero Vallejo, encara Història d'una escala va arribar a l'escenari un any abans.
Aquest drama en tres actes pren lloc en un centre d'estudis per a cecs. Tots els alumnes aparenten portar una vida feliç malgrat la seua ceguesa, fins el dia en què s'incorpora Ignasi, qui està traumatitzat per no poder veure i no entén l'actitud alegre dels altres invidents que ignoren el fet que no poden veure. Ignasi va creant un ambient trist i molta discòrdia. Un dels seus companys, Carles, culpa Ignasi pel canvi en l'estat d'ànim dels estudiants i en una discussió Ignasi li diu a Carlos que és cec perquè no vol veure la llum i la possibilitat d'una cura. Després de la discussió Carlos mata Ignasi però els directors del centre decideixen encobrir el crim per no perjudicar la imatge del centre, i així prefereixen la "ceguesa" a la realitat.
Font: http://literatura.about.com/od/obras/a/En-La-Ardiente-Oscuridad.htm
REPARTIMENT
????
Equip Tècnic
????
Direcció
?????
*************

13 de maig de 2012, a les 19 h.
Quatre retrats de mares,
d’Arnold Wescker
(versió catalana de Marta Pessarrodona)
Grup de Teatre Gresol, d'Alcanar

Esta obra d'Arnold Wesker ens presenta Ruth, mare soltera de 39 anys; Naomi, de 70 anys, que no ha conegut la maternitat; Míriam, mare frustrada i psicoanalizada de 45 anys, i la Gran Mamma, de 35 anys.
Ruth s'enfronta a una situació amb la seua filla adolescent tancada en una habitació de la qual no vol sortir.
La Gran Mamma, la mare terra, als problemes de bolquers i biberons i parla amb una amiga en uns grans magatzems.
Míriam, fracassada, perquè els fills han abandonat la casa materna, parla amb un psicoanalista i la dona gran rep la trucada d'un nebot.
És a dir, sempre hi ha un personatge absent amb el qual parlen, però que no diu res.
Es tracta d’un teatre emotiu, impregnat de malenconia, però també d'optimisme que l'autor no vol qualificar de monòleg en tant que hi ha un diàleg interior dels personatges.
Font: http://hemeroteca.lavanguardia.com/preview/1996/04/20/pagina-48/33960880/pdf.html

REPARTIMENT
RUTH Tere Subirats
DEBORAH Cristina Brull
MÍRIAM Anna Griñó
NAOMÍ Aina Esteller Pla


EQUIP TÈCNIC
LLUMS Xavier Queralt
MÚSICA Fabià Pla Matamoros
DECORATS GTGA Salvassòria
ENREGISTRAMENT
DE SO Alcanar Ràdio
VESTUARI
I MAQUILLATGE G. T. Gresol
APUNTADORS Crístian Carratalà i M. José Queralt


DIRECCIÓ
Remei Alfara Garriga

Col•laboracions: Ròmul Sala, Alcanar Ràdio i Tomàs Camacho Molina
Maria José Queralt Fibla



Amb el suport de:

Ajuntament d'Alcanar


Col•laboració de:

Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona "La Caixa"
Caixa de Catalunya
Viveros Alcanar
Mutua General de Seguros
Pla Educatiu d’Entorn
Institut Sòl-de-Riu

1 comentari:

Laia Quinza ha dit...

Hola,
sóc una noia de 17 anys que està fent un treball de recerca sobre el teatre amateur al Montsià. M'agradaria posar-me en contacte amb el responsable del grup per poder fer una entrevista de la cultura teatral des de despres de la guerra civil española fins a l'actualitat.


Atentament,

Laia

Telèfon: 695549887